



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت، طرح پارکبان شهر تربت حیدریه در اسفندماه سال 1389 به مدت 6 ماه آزمایشی اجرا شد و سپس این پروژه توسط شهرداری به مزایده گذاشته و پس از کش و قوس های فراوان در نهایت از ابتدای فروردین ماه سال 1393 توسط پیمانکار به مرحله اجرا در آمد.
اما پس از مدت یک سال و نیم از اجرای این طرح که قالب مردم از آن رضایت داشته و تاحدودی فرهنگ ترافیکی و نظم و انظباطی در شهر حاکم شده بود، این پروژه به دلایل مختلفی تعطیل و اکنون نارضایتی و گلایه مندی مردم را نیز به همراه داشته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری تربت حیدریه در این خصوص گفت: شهرداری در نظر دارد پروژه جدید و یا همان طرح را دوباره به مزایده بگذارد و هر شخصی که برنده مزایده شد آن را ادامه دهد.
نادر سلیمانی گفت: ما این طرح را به مدت دوماه از شهریور تا پایان مهر تعطیل کردیم تا ضمن بررسی ها در خصوص طرح و پیمانکار جدید، مردم آن مقدار شارژی که از پارکبان طلبکار هستند را استفاده کنند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه دستگاه محاسباتی شارژ باقیمانده مردم از پارکبان را محاسبه می کند، افزود: هیچ دستگاه نظارتی و محاسباتی در این خصوص وجود ندارد و منتظریم هر چه زودتر پیمانکار و یا طرح جدید توسط شهرداری اعلام شود.
مدیر پروژه پارکبان تربت حیدریه به خبرنگار ما گفت: حدود یکهزار جای پارک در شهر تربت حیدریه وجود دارد و در طول یکسال گذشته 160 هزارخودرو ورود به طرح ثبت گردیده که از این تعداد روزانه بصورت میانگین حدود 450 خودرو جدید الورود در طرح ثبت شده اند.
سید جواد حسینی شاد اظهار داشت: بیش از 70 هزار خودرو پلاک شهر تربت حیدریه و حدود 35 هزار خودرو پلاک مشهد و همچنین 55 هزار خودرو متفرقه در طرح پارکبان ثبت ورود شدند و در مجموع مردم 25 درصد طلبکار پارکبان و 75 درصد نیز بدهکار هستند.
وی با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته تا حدود زیادی نظم ترافیکی خوبی در شهر حاکم شده بود، افزود: طرح پارکبان علاوه بر ایجاد نظم ترافیکی در شهر، فرهنگ ترافیکی را احیا کرده بود و با بکارگیری 20 نفر اشتغالزایی مناسبی را نیز بوجود آورده بود.
حسینی شاد ادامه داد: طبق قراردادی که با شهرداری منعقد شده، طرح پارکبان می بایست تا جایگزینی طرح و یا پیمانکار جدید، ادامه می یافت و پیمانکار جدید ملزم به ادامه کار و پذیرش شارژهای باقیمانده مردم می شد، اما با نامه ای که شهرداری ابتدای شهریور مبنی بر تعطیلی طرح داده، عملا این طرح تعطیل شده و هیچ دستگاه نظارتی و محاسباتی وجود ندارد تا این موضوع را مدیریت کند.
وی تاکید کرد: سیستم پارکبان نباید تا قبل از جایگزینی طرح و یا پیمانکار جدید تعطیل می شد زیرا تبعاتی همچون برهم زدن فرهنگ ترافیکی، بیکاری حداقل 20 نفر، و برخی موارد اجتماعی و اختلال در نظم ترافیکی باعث می شود مردم نسبت به چنین طرحهای بی اعتماد و دلسرد شوند و تا دوباره بیائیم آنها را با این پروژه آشنا کنیم یکسال بطول می انجامد.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید