



به گزارش تابان تربت؛ احمد محمدی، بخشدار کدکن، صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کدکن اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش منطقه کدکن در این راستا دغدغه مند بوده و راهبرد همه از طریق اقداماتی به منظور دسترسی محرومین به امکانات آموزشی با مشارکت خیرین تمامی تلاش خود را انجام داده اند که از زحمات همه عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش مدرسه انسان سازی است و قرار است یک دانش آموز از مدرسه به عنوان یک انسان متعالی به جامعه معرفی گردد. نباید در مدارس توجه ما فقط به بحث علمی معطوف شود ، احیای معاونت پرورشی نه با دیدگاهی که در دهه ۶۰ و ۷۰ حاکم بود باشد بلکه باید تغییر کند که قطعا آموزش و پرورش کدکن به این امر توجه داشته و به این سمت حرکت نموده است.
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه کدکن اضافه کرد: یکی از دغدغه های اولیا وضعیت آموزشی دانش آموزان در شرایط شیوع کرونا است اولیا نگرانند که در این شرایط آیا دانش آموزانشان به شیوه غیرحضوری به سواد لازم دست می یابند.
وی در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایانی سال تحصیلی پایه های نهم و دوازدهم گفت: قرار است امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود برنامه ریزی لازم برای این امر شده و جای نگرانی نیست و ای امتحانات با رعایت دستورالعمل ها برگزار خواهد شد.
محمدی افزود: دیگر دغدغه ی اولیا این است که نظام ارزشی که در مدارس آموزش داده می شود با آنچه که در بیرون از مدرسه هست تناقض دارد. در بیرون فضای مجازی دانش آموزان را با بمبارانی از بینش ها روبرو نموده که باید به این امر توجه شود. البته اقدامات مثبتی چون ایجاد واحد درسی و کتابی به نام تفکر و سواد رسانه ای واقعا دانش آموزان را می تواند برای روبروی شدن با این بینش ها و تشخیص آماده کند و همچنین اجرای طرح هایی که عقیم مانده چون ورزش و دانش آموز، استعدادیابی و … می تواند موثر باشد.
بخشدار کدکن عنوان کرد: دیدگاه سوم دغدغه ها و نگرانی معلمین ، دغدغه مالی معلمان است که به حق است اما باید به این توجه کرد که برخی با سواستفاده از این امر به دنبال تقلیل جایگاه معلم با این ادبیات هستند که معلمان کار نمی کنند و انتظار زیادی دارند. باید در مقابل این حرفها ایستاد چرا که یک ادبیات نادرست است.
محمدی ادامه داد: مطلب دیگر اینکه باید اعتبار و اقتدار معلم حفظ شود. اینکه در نظام آموزشی ارزشیابی بر مبنای میزان قبولی است درست نیست به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا به معلم فشار آورده شود که میزان قبولی بیشتر باشد صحیح نیست یا به دلیل کسری بودجه مدیر مجبور به روبرو شدن با تناقضی شده که آموزش رایگان است و از طرفی در تامین هزینه ها دچار مشکل شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه کدکن در پایان اظهار داشت: عدم ثبات مدیریت در جامعه می تواند آسیب جدی به نظام آموزشی بزند. برای رفع مشکلات در حوزه ی آموزش و پرورش بایستی به این سوال پاسخ دهیم که در برنامه های توسعه کشور آموزش و پروش به چه میزان اولویت دارد.
اداره آموزش و پرورش منطقه کدکن یکی از ادارات 48 گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی ، زیر نظر این اداره کل با تعداد 300 فرهنگی شاغل و 2700 دانش آموز مشغول به فعالیت می باشد.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید