


هادی خورشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول مسیر سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی مشهد دو هزار و 221 کیلومتر است که 16 کیلومتر آن فقط ویژه حرکت اتوبوس و 14 کیلومتر نیز ویژه حرکت اتوبوسهای تندرو است.
وی ادامه داد: مسیرهای ویژه نقش مهمی در روانی حمل و نقل عمومی و ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان اتوبوسرانی دارد.
معاون سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: همینک نقاط پرد رفت و آمد و پرترافیک شهر نظیر چهارراه خسروی، بلوار ملک آباد و خیابان دانشگاه دارای مسیر ویژه برای رفت و آمد اتوبوس هستند.
وی افزود: البته راه اندازی مسیرهای ویژه منجر به کم عرض شدن خیابان می شود لذا توجیهی ندارد در خیابانهای کم عرض و کم ترافیک این مسیرها راه اندازی شوند زیرا این امر منجر به سنگین شدن بار ترافیک خواهد شد.
خورشاهی ادامه داد: افزایش مسیرهای ویزه توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در دست بررسی است چون ایجاد بدون مطالعه این مسیرها ممکن است به روانی حمل و نقل عمومی کمک کند اما مشکلات عدیده ای برای سایر شهروندان در پی خواهد داشت.
وی در ادامه از تنظیف داخلی ناوگان اتوبوسرانی مشهد برای استقبال از بهار 95 نیز خبر داد و گفت: دوره آموزشی استقبال از بهار برای اتوبوسرانان و مینی بوسرانان سازمانی و بخش خصوصی با هدف ارتقا سطح خدمات رسانی به زائرین و مجاورین از 15 بهمن آغاز شده و تا 27 اسفند ادامه دارد.
دو هزار دستگاه اتوبوس روزانه حدود یک میلیون جا به جایی شهروندان را در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد انجام می دهند.
7505/1858
انتهای پیام /*
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید