بدون نظر
 
مدیرکل راه آهن شرق:
افزایش 21 درصدی میزان بارگیری در راه آهن شرق/محور تزانزیتی شرق رگ حیاتی راه آهن
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در ۵:۵۵ ق.ظ
 
مدیرکل راه آهن شرق گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارگیری در این راه آهن نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد و تخلیه بار 164 درصد رشد داشته است.

به گزارش تابان تربت؛ حسن ماسوری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس در 11 ماه امسال شاخص تناژ بارگیری که شامل سنگ آهن، سیمان،  زغال سنگ و کنسانتره سنگ آهن به 4 میلیون 598 هزار و 830 تن رسید که البته با احتساب دو ایستگاه یاد شده این رقم با 4 میلیون 139هزار و 873 تن افزایش، رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در شاخص تخلیه بار نیز این رقم با 558 هزار و 749 تن، شاهد افزایش چشمگیر 164 درصدی بودیم که در شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده با 3 میلیارد و 967 میلیون و 220 هزار و 440 تن کیلومتر نسبت به پارسال از رشد 12 درصدی برخوردار بوده است.

ماسوری اظهار کرد: عمده بار راه آهن شرق از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن ذغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می شوند.

وی راه آهن شرق(خط آهن بافق – طبس – مشهد) را به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور عنوان کرد و افزود: اکنون در سال 7 میلیون تن سنگ آهن در قالب فرم دانه بندی، کنستانتره و گندله، از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقصد کارخانه های ذوب آهن، فولاد و بنادر جنوبی کشور برای صادرات ارسال که حدود 40 درصد از این میزان توسط راه آهن حمل می شود.

ماسوری گفت: در افق 1400 حمل 25 میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد و می بایست بخش عمده ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود که با ظرفیت های بسیار خوب این منطقه تحقق این مهم دور از دسترس نیست.

 

وی با بیان اینکه در این راستا با سرمایه گذاری های عظیم، کارخانجات و صنایع مرتبط بسیاری در منطقه ایجاد یا در حال احداث است، افزود: اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه آهن باعث شده توسعه زیرساخت ها، ارتقای ظرفیت شبکه ریلی، شناسایی و رفع گلوگاه ها مورد توجه مسوولان قرار گیرد زیرا بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه، بایستی حمل بار از جاده ها به ریل منتقل شود.

اداره کل راه آهن شرق با هزار کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و با وجود قدمت کم، موفق شده در بسیاری از شاخص های عملکردی از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

!!تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
توسعه ترانزیت ریل پایه اولویت اصلی راه‌آهن است استقرار معاونت فنی اداره کل راه‌آهن شرق در تربت‌حیدریه مجتمع‌های بین‌راهی خراسان رضوی ساماندهی شوند ورزش بسیج یک ظرفیت مردم پایه است حضور ۱۱۰ نفر از داوطلبان هلال احمر در طرح نوروزی فاخر برپایی ۲ بازارچه نوروزی در تربت‌حیدریه محور انتخاب وزیر اقتصاد باید کاهش نرخ ارز باشد ساختمان پزشکان تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید هفت درصد تولید ناخالص داخلی سهم خسارات ناشی از تصادفات می‌شود سرانه فضای سبز تربت‌حیدریه ۱۱.۵ مترمربع اعلام شد خط تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی در تربت‌حیدریه راه‌اندازی شد جهت‌گیری اقتصادی وزیر اقتصاد به زیان کشور است
hacklink al hack forum organik hit kayseri escort deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler canlı casino siteleri grandpashabet bahis siteleri