کد خبر : 34062
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۴

یادداشت

شورای ایجاد ترافیک

شورای ایجاد ترافیک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تابان تربت» ؛ حال این روزهای خیابان‌های شهر خوب نیست، خیابان‌های مملو از خودروهایی که ناخواسته و به اجبار طرح‌های خلق الساعه و بدون پشتوانه کارشناسی، به سمت خیابان‌های اصلی و میدان مرکزی هدایت می‌شوند، گویا مدیران به‌جای آنکه گره خود را در روز طبیعت بر سبزه‌ها بزنند، آن را

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تابان تربت» ؛ حال این روزهای خیابان‌های شهر خوب نیست، خیابان‌های مملو از خودروهایی که ناخواسته و به اجبار طرح‌های خلق الساعه و بدون پشتوانه کارشناسی، به سمت خیابان‌های اصلی و میدان مرکزی هدایت می‌شوند، گویا مدیران به‌جای آنکه گره خود را در روز طبیعت بر سبزه‌ها بزنند، آن را بر ترافیک شهر زده‌اند.

 

بر این حال ناخوش پارک‌های دوبل و سوبل، پارک در پیاده رو نیز اضافه می‌شود و پلیس راهوری که گویا تنها حوزه تحت پوشش او محدود به شعاع ۱۰۰ متری حوالی المان میدان مرکزی با کاربری خاص آن است و وظیفه‌ای در قبال باقی خیابان‌های شهر ندارد و تاکنون گویی نه مسئولی از آن‌ها این علت را جویا شده و نه آنها پاسخی داده‌اند.

 

از برآیند طرح‌های شورای ترافیک شهر تربت‌حیدریه برای حل معضلات ترافیکی شهر به ویژه در ساعات اوج ترافیک، این نتیجه حاصل می‌شود که این شورا اقدامی به جز صحیح و خطا انجام نمی‌دهد و خیابان‌های شهر برای آنها چیزی جز یک آزمایشگاه نیست.

 

تعویض هرچند ماهی جهت خیابان معلم؛ ایجاد آیلند در خیابان آسایش که باعث کاهش چشمگیر تردد به سمت بازار روز شده، کوچک کردن شعاع میدان بسیج، یک‌طرفه کردن خیابان روحبخش، تبدیل میدان امام علی علیه‌السلام به تقاطع، آیلند حدفاصل خیرین تا چهارراه فرهنگ، جانمایی اشتباه ایستگاه تاکسی خیابان کاشانی که باعث شده تاکسی‌ها برای ورود به خیابان باغملی به صورت مورب عرض خیابان را طی کنند که این حرکت خود باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

 

یک‌طرفه کردن خیابان روحبخش که نه تنها کمکی به روان کردن ترافیک‌ نکرده‌است، بلکه باعث فشار ترافیکی مضاعف به کوچه پس کوچه‌های شهر آن هم از نوع پر از چاله و بازگشت مجدد ترافیک به خیابان کاشانی شده‌است.

 

اجرای غیرکارشناسی آیلند‌ جدید خیابان کاشانی حد فاصل تقاطع خیرین تا چهارراه فرهنگ، باعث خارج شدن خیابان خیرین از حیز انتفاع شده و این نکته را نیز باید اضافه کرد که با اجرای این طرح‌های بسیار هوشمندانه که شورای ترافیک ساعت‌ها بر روی آن تفکر کرده باعث شده مسیر ارتباطی بین غرب و شرق شهر قطع شود.

 

شاید بهتر بود به جای آنکه میدان امام علی علیه‌السلام حذف و تبدیل به تقاطع شود که هیچ کمکی به وضعیت ترافیکی نکرد، در سه‌راه خیرین حداقل به صورت آزمایشی چراغ فرماندهی نصب می‌شد، هرچند مدیران شهری با قدرت تمام از طرح‌های خود دفاع می‌کنند.

 

به عنوان مثال برای رسیدن به خیابان قائم‌ (عج) از خیابان کاشانی بایستی از میدان مرکزی و خیابان باغملی تعیین مسیر شود و یا برای رسیدن از بلوار شهید قره‌نی به چهارراه بازار روز راهی جز بلوار مدرس و یا خیابان کاشانی به میدان مرکزی وجود ندارد.

 

طرح‌های اجرا شده فقط خودروها را به سمت میدان مرکزی و به ویژه خیابان کاشانی و فردوسی شمالی هدایت می‌کنند که می‌توان به اجرای آیلند مقابل فرمانداری و هدایت خودروها به سمت میدان، یکطرفه بودن خیابان فردوسی جنوبی به سمت جنوب که باعث می‌شود فشار ترافیکی مضاعف بر چهارراه امام علی علیه‌السلام، ابتدای بلوار بهشتی، کوچه پس کوچه‌های کاشانی و خیابان کاشانی به سمت میدان مرکزی وارد شود.

 

گویا مدیران شهری می‌خواهند تردد فقط و فقط در خیابان‌های اصلی جریان داشته‌باشد که دیگر نیازی به بازگشایی خیابان و معبر جدید و ایجاد هزینه برای شهرداری نباشند چرا که به شهرهای اطراف بگویند ما هم ترافیک داریم و به این ترافیک افتخار کنند.

 

از شورای ترافیک درخواست می‌شود تا به جای تصمیمات خلق الساعه و اجرای آنها در سطح شهر که بیشتر باعث ایجاد ترافیک می‌شوند کمی هم با کارشناسان و مهندسان حوزه ترافیک و شهرسازی مشورت کنند که دیگر شاهد چنین وضعیتی در سطح شهر نباشیم.

 

با این حال و تا پایان این وضع نابسامان در سطح خیابان‌های شهر بهتر است نام شورای ترافیک به شورای ایجاد ترافیک تغییر پیدا کند.

سعید خاکی، کارشناس ارشد عمران و فعال رسانه‌ای

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.