محمدرضا کدخدازاده، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور عصر امروز در حاشیه بهره برداری از قطعه نخست پروژه دوبانده محور تربت حیدریه به زاوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تابان تربت، اظهار کرد: با پیگیری دولت سیزدهم کشور به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده و اخیرا علاوه بر افتتاح و بهرهبرداری از بزرگراه شیراز به اصفهان امروز راهآهن سنندج به همدان توسط رئیس جمهور محترم افتتاح شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر احداث و بهسازی حدود ۳۰ هزار کیلومتر راه اصلی یا تبدیل به بزرگراه از تکالیف دولت سیزدهم است که حدود ۱۶ هزار کیلومتر انجام شدهاست و مابقی یا در دست اجرا و یا مطالعه است و با تسهیلی که در امور اعتبارات و تخصیصها دارند بخصوص در برنامه هفتم در سالهای آینده موارد بیشتری از بهرهبرداری راهها را شاهد خواهیم بود.
وی به شناسایی هزار نقاط حادثه خیز در کشور اشاره کرد و گفت: بررسی نقاط حادثه خیز از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور است که با پیگیری راه و شهرسازی نزدیک به هزار نقطه شناسایی و جز تعهدات وزارت قرار گرفته و با تمهیداتی که در خصوص تامین اعتبارات اندیشیده شده تا ۱۸ ماه آینده رفع نقاط حادثه خیز نیز انجام میشود.
برای تکمیل محور تربت حیدریه به خواف در حال رایزنی با صاحبان معادن هستیم
معاونت ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: در محور تربت حیدریه به رشتخوار و خواف بدلیل معادن سنگان خواف یکی از محورهای پر ترافیک اسنت که قطعه یک و ۱۰ تقریبا چند کیلومتر زیر ترافیک رفته اما قطعات ۲ تا ۹ به مناقصه رفتهاست.
وی افزود: علاوه بر سازمان ایمیدرو با توجه به فعالیت شرکتهای خصوصی معادن هم اکنون در حال مذاکره هستیم و با پیگیریهای نمایندگان مجلس این معادن ادامه همکاری خواهند کرد تا احداث این محور زودتر به اتمام برسد.
قطعه نخست جاده زاوه به تربت حیدریه زیر بار ترافیک رفت
قطعه نخست پروژه دوبانده محور زاوه به تربت حیدریه به طول ۳ کیلومتر و با هزینه بری ۷۵ میلیارد تومان ظهر امروز و با حضور محمدرضا کدخدا زاده معاونت ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و مدیران استانی راه و شهرسازی خراسان رضوی به بهرهبرداری رسید.
عملیات اجرایی این قطعه با انجام ۱۱هزار و ۸۹۰ تن آسفالت و ۴هزار و۱۰۰ متر گاردریل با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در طول یکسال گذشته صورت گرفتهاست.
اعتبار این پروژه علاوه بر اعتبارات وزارت راه برای نخستین بار در استان خراسان رضوی با پیگیریهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه عمومیکشور و از طریق بانک مسکن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال تأمین شد.
این محور به طول ۲۴ کیلومتر با تامین اعتبار پایدار به مناقصه گذاشته شد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید