بدون نظر
 
سهمیه بلیط قطار مردم جنوب خراسان رضوی کجا می رود؟
کاهش سهمیه قطار بومی مردم جنوب خراسان رضوی/رییس پایانه راه آهن؛ بیش از ۶۰ درصد مسافران قطار تهران از تربت حیدریه هستند
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ق.ظ
 
راه آهن تربت حیدریه بعنوان یک مرکز ثقل برای مردم جنوب خراسان رضوی سهم بسزایی در حمل و نقل ریلی دارد اما سهمیه مسافری آن بسیار کاهش یافته و این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از تربت حیدریه هستند اما ناچارند بلیط را از مبدأ قطار خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار تابان تربت، طولانی ترین خط ریلی کشور واقع در راه آهن شرق است که از بافق تا حوالی مشهد به مرکزیت طبس می باشد و پایانه ریلی تربت حیدریه یکی از معاونت ها و مهم ترین بخش های آن است.

قرار گرفتن این ایستگاه اصلی بر سر سه راهی اتصال خطوط راه آهن کشور به افغانستان و همچنین وجود دو پایانه باری مهم سیمان و سنگ آهن خواف اهمیت آن را دوچندان می کند.

وجود پتانسیل های بالای شهرستان از جمله منطقه نفت تربت حیدریه که تامین کننده سوخت جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین هشتمین پایانه صادراتی نفت کشور، تعدد معادن و حجم تولید بالای محصولات کشاورزی مانند پسته و رتبه اول تولید زعفران در جهان و همچنین رتبه بالای تولید گوشت و پیله ابریشم در سطح منطقه تربت حیدریه زمزمه ها و مطالبه هایی از جانب مردم و رسانه های شهرستان مبنی بر استقرار یک اداره کل را در تربت حیدریه تقویت کرده است.

در این گزارش قصد نداریم تا مطالبه به حق مردم جنوب خراسان رضوی مبنی بر استقرار اداره کل راه آهن شرق در تربت حیدریه که با لابی گری به خراسان جنوبی رفته بپردازیم و آن شاالله در گزارش های بعدی مانند قبل به آن خواهیم پرداخت اما در عین حال موضوع مهمی که نقل محافل مردم شده کاهش سهمیه بومی بلیط قطار مردم جنوب خراسان رضوی است که نارضایتی گسترده ای را بوجود آورده است.

راه آهن تربت حیدریه بعنوان یک مرکز ثقل برای مردم جنوب خراسان رضوی سهم بسزایی در حمل و نقل ریلی دارد اما سهمیه مسافری آن بسیار کاهش یافته و این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از تربت حیدریه هستند اما ناچارند بلیط را مبدأ قطار خریداری کنند.

مردم جنوب خراسان رضوی با ظرفیتی که در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه وجود دارد ناچارند هزینه خرید بلیط مبدا را پرداخت کنند پیگیری های متعدد مسوولان محلی هم به نتیجه نرسیده است.

مراجعه در پایانه راه آهن زیاد اما سهمیه بلیط کم است

علیرضا شیرخانی مسوول فروش بلیط قطار پایانه راه آهن تربت حیدریه در این خصوصبه خبرنگار ما گفت: دو سالن به قطار تهران افزوده شده اما این سهمیه متعلق به مبدا است و این بدان معناست که مسافر باید هزینه بلیط قطار خواف تهران یا طبس به تهران را بخرد.

وی افزود: برای مسیر یزد و شیراز سهمیه ای نیست و قطار کرمان و بندر عباس هم روزانه ۸ نفر سهمیه داریم و برای بیشتر از این تعداد سهمیه مسافر باید سهمیه بلیط مبدا یعنی مشهد را خریداری کند.

شیرخانی با بیان اینکه همه روزه مراجعه کننده برای مسیرهای مختلف زیاد داریم گفت: مسافری که مثلا از مقصد تربت حیدریه به شاهرود می خواهد برود باید هزینه خرید مبدا طبس شاهرود یا خواف شاهرود را پرداخت کند.

به دنبال ورود سرمایه گذار برای خرید سالن هستیم

مدیر پایانه راه آهن تربت‌ حیدریه با بیان اینکه راه اندازی قطار از مبدا تربت حیدریه یک امر ضروری است، گفت: بیش از ۶۰ درصد مسافران مسیر تهران از ایستگاه راه آهن تربت حیدریه سوار می شوند اما با توجه به اینکه اغلب ناچارند بلیط را از مبدا خواف یا طبس تهیه کنند در آمار مسافران تربت حیدریه دیده نمی شوند

محمد خالقی نیا افزود: پیش از این هر روز از مبدا تربت حیدریه به تهران و دیگر مسیرها قطار آماده حرکت بود اما با کاهش سهمیه ها مردم ناچارند سهمیه بلیط از مبدا یعنی خواف یا طبس را خریداری کنند.

وی بیان کرد: قطار طبس – تهران هر ۲ روز یکبار این مسیر و هر چهار روز یک بار مسیر خواف – طبس را طی می‌کند که اگر یک قطار خاص طبس – تهران و یک قطار خاص خواف – تهران راه‌اندازی شود هر روز در تربت‌ حیدریه  قطار خواهیم داشت.

رییس پایانه راه آهن تربت حیدریه گفت: وقتی قطار و سهمیه بلیط آن به بخش خصوصی واگذار می شود طبیعتاً آنها هم برای درآمدزایی بیشتر تمایل دارند بلیط قطار را از مبدا به فروش برسانند.

وی بیان داشت: اگر سرمایه گذاری در شهرستان بتواند با خرید ۳ سالن برای مردم این منطقه سرمایه گذاری کند مشکل سهمیه بلیط قطار برطرف می شود و همین جا از نماینده و مسوولان منطقه تقاضا داریم نسبت به این مهم ورود جدی داشته باشند.

خالقی نیا با اشاره به اینکه از اول دیماه دو سالن به قطارها افزوده شده، گفت: هنوز برنامه جدیدی به ما ابلاغ نشده اما آنچه که مسلم است در حال حاضر هر شهرستانی زودتر به بلیط قطار خرید کند می تواند سهمیه دیگر شهرستانها را هم بخرد، بعنوان مثال نیشابور هم مانند تربت حیدریه بین ۵۳ تا ۶۰ نفر سهمیه دارد و چنانچه تربت حیدریه زودتر اقدام کند می تواند سهمیه نیشابور را هم بخرد.

از استاندار خراسان رضوی انتظار می رود به مطالبه عمومی مردم جنوب خراسان رضوی بصورت جدی ورود کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

!!تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
آیت‌الله رئیسی اخلاق را به سیاست برگرداند خدمت جهادی آیت‌الله رئیسی نظم نوینی را در منطقه شکل داد آیت‌الله رئیسی نماد خدمت و مردم‌داری بود آیت‌الله رئیسی یک روحانی مجاهد بود آیت‌الله رئیسی زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرد مراسم گرامیداشت سیدالشهدای خدمت در تربت‌حیدریه برگزار شد هدف اصلی دشمن تغییر ذائقه سیاسی جامعه ایرانی است خسارت ۴۰۰ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی تربت‌حیدریه بخش ویژه بیمارستان امام حسین علیه‌السلام تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسبد تمام مبارزات ائمه علیه السلام برای تٱسیس حکومت اسلامی‌ بود اهدای ۱۴ سری جهیزیه به خانواده‌های بیماران کلیوی تربت‌حیدریه محور مشترک مشکلات صنایع تربت‌حیدریه نوع فرارداد آنهاست
hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum casibom giriş marsbahis marsbahisgirtr marsbahis casibom