کد خبر : 29358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

مدیر مجموعه تربیتی سحاب دانش:

عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی تربیتی بقیه الله(عجل الله) در تربت حیدریه آغاز شد

عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی تربیتی بقیه الله(عجل الله) در تربت حیدریه آغاز شد

حجت الاسلام مرتضی محمدور، مدیر مجموعه تربیتی سحاب دانش در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی تربیتی بعنوان نخستین موقوفه مشارکتی با موضوع تعلیم و تربیت در منطقه تربت حیدریه است که با همت خیرین و نیکوکاران احداث خواهد شد. وی تصریح کرد: با حمایت خیرین و نیکوکاران زمینی

حجت الاسلام مرتضی محمدور، مدیر مجموعه تربیتی سحاب دانش در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی تربیتی بعنوان نخستین موقوفه مشارکتی با موضوع تعلیم و تربیت در منطقه تربت حیدریه است که با همت خیرین و نیکوکاران احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: با حمایت خیرین و نیکوکاران زمینی در بلوار جانبازان تهیه و مجوزات لازم برای احداث مجتمع فرهنگی تربیتی بقیه الله اخذ شده که این مجتمع شامل مسجد، حسینیه، سالن ورزشی، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه و دو ساختمان آموزشی جداگانه برای پسران و دختران مقطع ابتدایی پیش بینی شده و اکنون در حال رایزنی هستیم تا با کمک خیرین و همت نیکوکاران این مجتمع تربیتی را احداث کنیم.

محمد پور بیان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 3400 متر مربع و با زیر بنای 9 هزار متر مربع در سه فاز طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در فاز نخست مهدیه و مسجد، فاز دوم دو ساختمان آموزشی ویژه مقطع ابتدایی پسرانه و دخترانه و همچنین در فاز سوم سالن ورزشی، کتابخانه، کارگاه، رصد خانه، سلف و سرویس طراحی شده است.

مدیر مجموعه تربیتی سحاب دانش در تشریح فعالیت مدارس مسجد محور گفت: نوعا مدارس مسجد محور تلاش می کنند تا ناظر به استعداد های متنوع دانش آموزان فضا را برای رشد و شکوفایی این توانمندی ها در ابعاد مختلف فراهم کنند که این خلا در نظام آموزش فعلی به طور جدی احساس می شود.

وی افزود:ما در مجموعه سحاب در گام نخست به دنبال یک تحقق یک الگوی جامع هستیم و رسیدن به این الگو زمانبر است، ما هنوز در سال سوم راه اندازی این مجموعه هستیم و راه زیادی تا تحقق این الگو و رفع نواقص تربیتی و آموزشی داریم.

محمد پور بیان داشت: بیان کرد: نظام فعلی آموزش ما تنها آموزش محور، تست محور، تئوری و حافظه محور است، کاربردی و جذاب و پویا نیست، لذا خروجی های این نظام عمدتا دانشجویان و حتی بعضا طلابی هستند با مدارک و مدارج مثلا عالی و دست های عملا خالی از هنر، مهارت و اعتماد به نفس، لذا نه تنها باری را از روی دوش جامعه بر نمی دارند بلکه سربار جامعه می شوند.

وی  خاطر نشان کرد: این در حالی است که نظام های برتر آموزشی دنیا اینگونه نیستند، مهارت محور هستند و دانش آموزان از همان سنین کم در میدان های مختلف؛ در سفرهای علمی و در مواجهه با خطرات و مشکلات رشد می کنند، امروز در دنیا بچه ها از کودکی با صنعت، با کشاورزی، با حوزه های مختلف کار و تکنولوژی آشنا می شوند و علم را در میدان عمل کشف می کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.