بدون نظر
 
مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن وتجارت:
تاکنون قانونی برای برندسازی محصولات استراتژیک در کشور نداشتیم/بسته بندی زعفران برای کشور ارزش افزوده ایجاد می کند/تشکل های صادراتی توسط کشاورزان به چرخه تولید کمک فراوانی می کند
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۵ ق.ظ
 
مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: برندسازی محصولات استراتژیکی همچون زعفران، نیازمند قوانین در داخل کشور است که تاکنون قانونی برای آن در کشور نداشتیم و لذا با اجرای قانون جدید دولت در «رفع موانع تولید» زیر ساخت این مهم در کشور ظرف 6 ماه آینده مهیا می شود.

به گزارش تابان تربت، محمدرضا کلامی بجستان در حاشیه نخستین جشنواره ملی زعفران در تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه همه مسئولان برای برندسازی محصولات در کشور در سخنرانی ها و همایش های متعدد اهمیت قائل می شدند و توسعه اقتصادی کشور را مستلزم برند سازی می دانستند، اما تاکنون قانونی برای این امر مهم در کشور وجود نداشته است.

 

وی افزود: ماده 8 قانون رفع موانع تولید که در دولت فعلی مصوب شده، نام و نشان تجاری و برند سازی را در آئین نامه ای جداگانه مصوب کرده که زمینه برند سازی محصولات و صنایع را در کشور مهیا می کند.

 

کلامی اذعان کرد: باید زمینه برند سازی محصولات و صنایع را به گونه ای مهیا کنیم که شرکت هائی که برند سازی را در دستور کار خود قرارمی دهند، بداند که دولت چه حمایتی از آنها می کند و یا اینکه چه فرقی در بازارهای داخلی بین شرکت های بابرند و بدون برند وجود دارد.

 

مدیر کل دفتر مقررات و سیاست های تجاری وزارت صنعت و معدن در توضیح قانون جدید دولت تصریح کرد: دولت در آئین نامه ای وزارت صنعت و معدن را مکلف کرده تا سامانه ای را ایجاد کند تا شرکت های متقاضی برند را بر اساس برخی شاخصه ها از جمله، ارزش افزوده، میزان سود، صادرات و بهره وری و میزان هزینه کرد شرکت در توسعه برند را شناسائی و دسته بندی نماید و بر مبنای امتیاز دهی که صورت می گیرد مردم با ورود به این سامانه به راحتی متوجه می شوند محصولی مثل زعفران برندهای یک تا 10 آن چه شرکت هائی هستند.

 

وی به فواید برند سازی برای کشور اشاره کرد و افزود: برند سازی علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی را مطلوب می کند باعث ایجاد رقابت در کیفیت و تعادل نسبی قیمت محصولات و صنایع در بازار می شود و این مهم به تولید در کشور کمک فراوانی می کند.

 

کلامی اذعان کرد: ما به اندازه کافی و مناسب در خصوص زعفران تبلیغات و بازاریابی نکردیم و باید کشاورزان که خود عامل اصلی تولید این محصول مهم و استراتژیک هستند با ایجاد شرکت های تعاونی، تشکل های صادراتی را به دست بگیرند و علاوه بر کمک به چرخه تولید در کشور، از آسیب هائی که ممکن است به این محصول برسد به سهم خود مراقبت کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

!!تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
بانک اطلاعات دقیق، کلید توسعه جنوب خراسان رضوی است مسابقات تیراندازی شرق کشور در تربت‌حیدریه برگزار شد عید غدیر؛ بزرگ‌ترین هدیه هدایت برای بشریت تحول در زیرساخت‌های درمانی تربت‌حیدریه با حمایت خیرین اندیشه‌های امام خمینی (ره) چراغ راه ملت ایران است امام راحل، الگوی هویت‌بخشی و آزادی‌خواهی در جهان اسلام است تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان راهبردی برای آینده است هنرستان‌های تربت‌حیدریه توسعه و تجهیز می‌شوند ضرورت تحول در سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر مبارزه با اعتیاد مسئولیت مشترک دولت و خانواده است امام خمینی(ره) تهدیدها را به فرصت‌ تبدیل کرد مشارکت گسترده خیرین در توسعه سلامت تربت حیدریه
hacklink al hack forum organik hit kayseri escort