به گزارش تابان تربت، عباس مقتدایی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با نمایندگان پارلمان معلمان، اولیا و دانش آموزان تربت حیدریه اظهار داشت: سختی ها و موانع متعددی داریم اما در مقام مقایسه راکد نبودیم و نمایندگان ملت تا آخرین حد اختیارات کمیسیون آموزش و تحقیقات، از مطالبات معلمان دفاع کردند.
وی با اشاره به سطوح پیگیری مطالبات معلمان بیان کرد: برگزاری نشست ها و شنیدن سخن معلمان و انتقال آن به مجلس اولین سطحی است که توسط نمایندگان ملت پیگیری می شود و اعضای کمیسیون هم مشابه آن را با وزیرو معاون رئیس جمهور به انجام می رسانند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: علیرغم همه کمبودها، برخی مدارس و حتی کلاسهای درس حداقل سیستم هوشمند سازی را انجام داده و در صددیم تا با هوشمند سازی مدارس، سطح کیفی نظام تعلیم و تربیت را بالا ببریم.
مقتدایی با اشاره به اینکه دولت 110 درصد بودجه آموزش و پرورش را پرداخت کرده افزود: به دلیل منابع محدود مالی، طرح نظام رتبه بندی معلمان به مانع برخورد کرده و در اختیار دولت قرار گرفته و ما هم منتظر مساعدت دولت در این خصوص هستیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: یکی دیگر از کارهای مهم کمیسیون، طرح سئوال و استیضاح وزیر است که در موضوع اخیر استیضاح وزیر آموزش و پرورش، رئیس جمهور اعلام کرد که صدای مجلس را شنیده و با قول های مساعدی که داد درخواست عدم اسیضاح وزیر را به نمایندگان ارائه کرد.
وی خاطر نشان کرد: کارهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان انجام گرفته اما هنوز تا رسیدن به سطح کیفی، راه طولانی در پیش داریم و تمام اعضای کمیسیون برای رسیدن به وضعیت مطلوب تمام تلاش خود را به کارمی بندند.
در این نشست مشترک حسین ناصری نماینده پارلمان معلمان، محمدرضا تقی نژاد نماینده انجمن اولیا و مربیان، فیروزه یونسی فر عضو پارلمان دانش اموزی، هادی کوشا معلم و پژوهشگر نمونه کشور و محمد روحانی پیشکسوت نظام تعلیم و تربیت ، در بیان دیدگاه ها و مطالبات مجموعه آموزش و پرورش سخنانی را ایراد کردند.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید