



به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تابان تربت»؛ مصطفی اسدی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش قطب تربتحیدریه با اشاره به نقش مدارس در تربیت نسل متعهد به انقلاب و اسلام، مدارس را سنگرهایی مشابه مساجد دانست که فضایی معنوی برای شکلدهی شخصیت دانشآموزان فراهم میکنند.
وی اظهار داشت: شناخت عمیق از هویت اسلامی و ملی باید از اولویتهای نظام آموزشی باشد، درعین حال این دو بال اسلام و هویت ملی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند و نباید یکی بر دیگری غلبه کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین به نقش دانشآموزان در مسئولیتپذیری اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع باید در مدارس تقویت شود، در بهترین نقاط کشور دیدهام که دانشآموزان چگونه مسئولیتهای خود را پذیرفته و نقشآفرینی کردهاند.
اسدی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره نظام آموزشی و تأکید بر جایگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: این توصیهها نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید در تربیت نسل آینده مدنظر قرار گیرد.
وی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، گفت: بسیاری از آنها در دوران دانشآموزی مسئولیتهای خطیری برعهده داشتند و امروز هم باید روحیه مسئولیتپذیری در میان دانشآموزان تقویت شود.
تأکید بر نهضت توسعه عدالت آموزشی و کیفیتبخشی مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر اهمیت عدالت آموزشی و توسعه کیفی مدارس تأکید کرد و با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی که از سوی ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و کاهش نابرابریها اجرا میشود و تاکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.
اسدی به نقش استانداران در اجرای سیاستهای آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: عدالت آموزشی و توسعه نهضت آموزشی از اولویتهای اصلی استان است و جلسات منظمی برای بررسی وضعیت پروژههای آموزشی برگزار شده و شخصاً پیگیر روند اجرای طرحها هستم.
وی از اجرای پویش با من که با هدف مشارکت مردمی در مدرسهسازی طراحی شده، خبر داد و گفت: این پویش که اخیراً در حضور مقام معظم رهبری معرفی شد، بستری برای مشارکت همگانی در تأمین امکانات آموزشی است که در این طرح، هر فرد مسئولیت بخشی از تجهیز مدارس را برعهده میگیرد.
اسدی همچنین به ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت دانش مدیریتی و مهارتهای اداری از اولویتهای ما هست تا بتوانیم نیروهای توانمند را در پستهای کارشناسی و مدیریتی به کار بگیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در توسعه آموزشی، اعلام کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سندی جامع در این حوزه تهیه کرده و این سند مورد تأیید کارشناسان و صاحبنظران حوزه فناوری قرار گرفته و میتواند الگویی برای سیاستهای آموزشی کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: رفع موانع مدرسهسازی از طریق بند ۲۰ قانون یکی از راهکارهای توسعه فضاهای آموزشی است و از سازمان امور مالیاتی خواست که در این زمینه حمایتهای لازم را فراهم کند.
انتهای خبر/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید