به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تابان تربت»؛ علی شمسیپور عصر امروز در اختتامیه دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومیهای دانشگاههای منطقه ۹ کشور اظهار کرد: بزرگترین عملیات ترکیبی جمهوری اسلامی بعد از دفاع مقدس وعده صادق بود که جنبههای اجتماعی، نظامی، علمی و فناوری و مدیریتی در یک بستهای تجمیع شد و در نقطهای فرو نشست.
وی تصریح کرد: این عملیات ترکیبی وقتی دیده شد که افراد معمولی تصاویر پهپادها و موشکها را منعکس و هزاران پیام را رساندند، در عین حال تصویری که در رسانهها باقی ماند شکوه و اقتدار جمهوری اسلامی در برابر قدرت پوشالی و عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس بود و مهمترین تصویر آن نیز موشکها و پهپادهایی بود که از فراز مسجدالاقصی عبور کردند.
شمسیپور بیان داشت: شدیدترین اعتراضات دانشجویی در تاریخ جمهوری اسلامی پس از دهههای ۷۰ و ۸۰ اعتراضات سال ۴۰۱ بود که یک نفر نیروی نظامی وارد دانشگاه نشد و هر آنچه که در دانشگاه شریف گفتند دروغ محض بود، در عین حال این اعتراضات با لطیفترین ابزار مانند کمیته انظباطی کنترل شد، چرا که نظام برای دانشجو و دانشگاه حرمت قائل بود و نمیخواست نیروی نظامی وارد شود.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آن طرف لطیفترین اعتراضات دانشجویی با شدیدترین برخوردهای پلیس و ابزاری که علیه اشرار استفاده میکردند علیه دانشجویان و اساتید استفاده کردند و با شدیدترین اعمال با آنها برخورد شد.
وی ادامه داد: اتفاقات امروز دانشگاههای دنیا در حقیقت فروریختن ادعای دروغین و پوشالی غربیها بود و نباید این مسایل مهم را رها کنیم و جهاد تبیین که مورد تاکید هست، دقیقا همین نقطه است که باید چهره واقعی غربیها را به نسل امروز به صورت مستند نشان دهیم.
روابط عمومیها در دانشگاهها باید مرجعیت رسانهای باشند
مدیرکل حوزه روابط عمومی وزارت علوم گفت: روابط عمومیها در دانشگاهها باید مرجعیت رسانهای باشند و چنانچه رسانه نتواند عملکرد دانشگاه را به خوبی نشان دهد تصویر آن دانشگاه مخدوش میشود.
رضا آزاد اظهار کرد: سالهای گذشته جشنوارههای منطقهای زیادی برگزار میشد که خیلی به آنها اهمیت داده نمیشد، اما تصمیم بر آن شد که برای ارتقای این مهم و انگیزشی شدن جشنواره مناطق را جدی برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه کار اصلی روابط عمومیها روی دوش کارشناسان است و معمولا یک نفر هم هستند، گفت: سعی بر این شده تا در جشنوارههای بعدی از کارشناسان هم دعوت و تجلیل شود.
آزاد با اشاره به اینکه روابط عمومی در دانشگاهها باید نقاط ضعف را هنرمندانه برطرف و نقاط قوت را نشان دهند، افزود: روسای دانشگاهها باید به روابط عمومی خود اعتماد داشتهباشند و همکاری دانشگاهها با رسانهها و اعتماد به آنها در این مسیر نیز نقش مهمیدارد.
وی ادامه داد: دنیای رسانه دنیای تصویر است و همانطور که ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی داریم و رسانه توانسته اینقدر این چهرهها را تغییر داده که حقیقت گاهی پنهان مانده، اثر رسانهای هم توانسته عکس آن نیز عمل کند.
مدیرکل حوزه روابط عمومیوزارت علوم بیان کرد: تصویری که دانشگاهها از غزل و نصبها، اعتبارات و نوع تعاملات و ارتباط ترسیم میکنند مرجع تصمیمگیری است، لذا باید توجه شود که چه تصویری از دانشگاهها مخابره میشود
آزاد گفت: دانشگاهها باید تمرکز را روی فعالیت مشخص قرار دهند که بهعنوان مثال یک دانشگاه روی مسایل فرهنگی متمرکز میشود و هر هفته چند مطلب در این حوزه تکرار میکند و این تکرارها و تمرکز روی سوژه باعث میشود این موضوع نهادینه شود.
وی اظهار کرد: سرمایهگذاری در آموژش عالی هزینه نیست و این سرمایهگذاری دستاوردهای نظام را خواهد ساخت، از طرفی سرمایه گذاری در روابط عمومی سرمایهگذاری در سرمایهگذاری است و بیشترین و معتبرترین دانشگاههای دنیا بیشترین اعتبارات خود را روی تبلیغات میگذارند.
پیوست رسانهای در دانشگاهها یک ضرورت است
دبیر دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومیهای منطقه ۹ کشور گفت:
پیوست رسانهای در دانشگاهها یک ضرورت است و اگر این پیوست بهعنوان یک دستورالعمل به دانشگاهها ابلاغ شود، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی که در مراکز علمیکشور حاصل شده رسانهای شده و در امیدآفرینی و نشاط جامعه موثر خواهد بود.
امیر کوشکی تصریح کرد: مسئله اصلی روابط عمومیها نیروی کار و تجهیزات و بودجه نیست، بلکه عدم توجه است و چنانچه این توجه جلب شود همه این ابزار خواهد آمد.
کوشکی افزود: دو پیشنهاد مهم را مطرح کردیم که ابتدا باید بودجه روابطعمومیها را افزایش دهند، چرا که نقش روابط عمومیها کمتر از حوزه فرهنگی نیست و باید این حوزه سهمی از بودجه و اعتبارات داشتهباشد.
وی اضافه کرد: طی آخرین پیگیریها مقرر شد بهعنوان یک سرفصل نیم درصد از بودجه دانشگاهها به روابط عمومیها اختصاص داده شود
کوشکی گفت: در این جشنواره همه دانشگاههای بزرگ و کوچک منطقه ۹ با یک نگاه دیده شدند.
در داوری آثار نگاه منطقهای داشتیم
رئیس کمیته داوران دومین جشنواره تولیدات برتر روابط عمومیهای منطقه ۹ کشور گفت: این جشنواره با چهار محور اطلاع رسانی و تعامل با رسانهها، تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی الکترونیک و جهاد تبیین در بازه زمانی آذرماه ۱۴۰۰ تا پایان سال ۴۰۲ برگزار شد.
سارا رستمیان بیان کرد: در این جشنواره ۱۱ دانشگاه و مرکز آموژش عالی که ۵۰ درصد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه را شامل میشوند حضور یافتند و البته انتطار ما ۷۰ درصد حضور بود و متاسفانه حضور کمرنگ پارکهای علم و فناوری و پژوهشکدهها را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: در این جشنواره دانشگاههای بجنورد، اسفراین، بیرجند (۲ دانشگاه) ، قائنات، تربتحیدریه، سبزوار، نیشابور سمنان، شاهرود حضور داشتند.
رستمیان اظهار کرد: در شاخصها همه موضوعات عنوان شدهبود و قرار شد طبق مستندات داوری شود، لذا دانشگاهها را به دو دسته بالای ۳ هزار دانشجو و کمتر از آن تقسیم کردیم.
وی به نتایج این جشنواره اشاره کرد و افزود: پس از داوری آثار در گروه دانشگاههای زیر ۳ هزار دانشجو و در مجموع امتیازها و شاخصها برگزیدگان به شرح ذیل اعلام میشوند
دانشگاه کوثر بجنورد رتبه اول، دانشگاه تربتحیدریه رتبه دوم و دانشگاه اسفراین رتبه سوم را کسب کردند
در گروه دانشگاههای بالای ۳ هزار دانشجو و در مجموع امتیازها و شاخصها برگزیدگان به شرح ذیل اعلام میشوند
دانشگاه حکیم سبزواری رتبه اول، دانشگاه بیرجند رتبه دوم و دانشگاه سمنان حائز رتبه سوم شدند.
همچنین در گروه دانشگاههای زیر ۳ هزار دانشجو دانشگاه کوثر بجنورد شایسته تقدیر در شاخص اطلاعرسانی و ارتباط با رسانهها، دانشگاه تربتحیدریه شایسته تقدیر در شاخص تبلیغات و انتشارات، مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین شایسته تقدیر در شاخص روابط عمومی الکترونیک و دانشگاه بزرگمهر قائنات شایسته تقدیر در شاخص جهاد تبیین
در گروه دانشگاههای بالای ۳ هزار دانشجو، دانشگاه بیرجند شایسته تقدیر شاخص اطلاعرسانی و ارتباط با رسانهها، دانشگاه سمنان شایسته تقدیر در شاخص تبلیغات و انتشارات، دانشگاه حکیم سبزواری در شاخصهای روابط عمومی الکترونیک و جهاد تبیین شایسته تقدیر شناخته شدند.
انتهای خبر/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید