



به گزارش تابان تربت؛ محمدصادق مجتهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: واقعیت آن است که محور اصلی درآمدهای شهرداری مردم هستند، اما متاسفانه به دلیل اجرای پاره ای سیاست های غلط در دهه 80 خورشیدی که توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شد، تا امروز تمام برنامه های خود را فدای برنامه های “ترافیک” کردیم.
وی گفت: این بدان معناست که غالب طرح های تفصیلی و جامع شهری، احیای بافت شهری سنتی با ترکیب و تلفیق طرح های نوین شهرنشینی، احیای پیاده راه ها، ساماندهی دست فروشان و هر برنامه ای که به شکلی برای شهروندان و شهرداری درآمدزا بوده، برای آنکه مبادا زمینه راه بندان شهری را فراهم آورد، با بن بست و شکست مواجه شده است.
مجتهدی بیان کرد: ما فضا را بجای انسان ها به خودروها دادیم و فاجعه زمانی بزرگتر شده که بدانیم هنوز در غالب شهرهای ایران و از جمله تربت حیدریه نه تنها نتوانستیم مشکل تردد خودروها و کاهش راه بندان را برطرف سازیم که دچار شلختگی ترافیکی شدیم زیرا عادت کردیم برای رفع یک مشکل، مشکل دیگری را حذف کنیم.
وی افزود: گواه این ادعا آن است که اکنون و با هدف توسعه اقتصاد شهری، طرح جامع پیاده راه خیابان باغملی را تعریف کرده و کار مطالعاتی آن نیز به پایان رسیده، اما متاسفانه یکی از دستگاه ها نامه نوشته و مدعی شده اجرای آن در این خیابان راه بندان بوجود می آورد و این یعنی تداوم تفکر سنتی خیابان ها را تعریض کنیم و تحویل خودروها بدهیم.
شهردار تربت حیدریه در بخش دیگری به برنامه شهرداری در حوزه انتقال مشاغل مزاحم به خارج شهر اشاره و اظهار کرد: زمینی را به مساحت 6 هکتار و با گنجایش 200 واحد صنفی در پشت اداره دامپزشکی برای انتقال مشاغل مزاحم تدارک دیده ایم که در مرحله رفع مشکلات ززیست محیطی آن هستیم.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید