خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابان تربت، در روز ملی حمل و رانندگان به سراغ رانندگانی رفت که اوضاع معیشتی و کاری شان بر وفق مراد نبوده و برخی نابسامانی ها باعث شده دیگر رغبتی به این کار نداشته باشند.
محمد قریشی در این خصوص اظهار داشت: از شهریورماه امسال شرکت ذوب آهن اصفهان هزینه بارنامه رانندگان را پرداخت نمی کند و با توجه به هزینه های بالا و سرسام آور ماشین های سنگین در جاده ها و همچنین وضعیت اقتصادی کشور دیگر رغبتی به این کار برایمان نمانده و تقاضا داریم تا مسئولان امر در این خصوص اقدام عاجل انجام دهند.
وی اذعان کرد: در این سه ماه گذشته 12 بار از سنگ آهن خواف به سمت اصفهان حمل کردیم که هزینه هر بارنامه حدود یک میلیون 170 هزار تومان می شود و هنوز هیچ پولی از این شرکت دریافت نکردیم و فقط چند تا شماره تلفن داریم که هیچکدام جوابگو نیستند.
یکی دیگر از رانندگان گفت: از طرفی معدن سنگ آهن خواف هزینه های بار را هر ماه پائین می آورد بطوریکه در سال گذشته هزینه هر تن بار به بندرعباس 100 هزار تومان بوده و در حال حاضر به 45 هزار تومان کاهش داده و با توجه به تورم و رکود در بازار برایمان خیلی عجیب است که چرا با رانندگان اینگونه رفتار می شود.
محمدی مشکل دیگر را نندگان را عدم شارژ سهمیه پیمایش سوخت ماشین های سنگین عنوان کرد و افزود: برخی از رانندگان سهمیه ثابت سوختشان شارژ می شود ولی سهمیه پیمایش آنان شارژنشده و لذا رانندگانی که در ماه حداقل 9 سرویس به اصفهان بار می بردند اکنون فعالیت آنان به 4 سرویس کاهش یافته است.
سهیل غلامی دیگر راننده ناوگان حمل و نقل منطقه تربت حیدریه از عدم نظارت در برخی شرکت های حمل و نقل گلایه کرد و گفت: در برخی از شرکت های خصوصی حمل و نقل تا 40 درصد از هزینه بار را بعنوان کمیسیون از راننده دریافت می کنند و وقتی که به ان معترض می شویم بار را به کسی دیگر واگذار می کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع کنونی و تسهیلات کلانی که برای خرید این ماشین های سنگین پرداخت کردیم فقط می توانیم در ماه سود عقب مانده تسهیلات بانکی خود را پرداخت کنیم و هنوز اصل تسهیلات و پرداخت ان در جای خود باقی مانده و لذا از مسئولین تقاضا داریم نظارت بهتر و بیشتری در همه زمینه ها داشته باشند.
غلامی اظهار داشت: مشکل مهم دیگر ما این است که با توجه به اینکه همیشه در جاده ها هستیم و واقعاٌ کاری سخت و طاقت فرسا را انجام می دهیم و از طرفی از خانواده خود دور هستیم، تامین اجتماعی قانون مشاغل سخت را برای رانندگان لحاظ کند تا ظرف مدت 20 سال بتوانیم بازنشست شویم.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید