علیرضا کرباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تابان تربت؛ اظهار داشت: کلنگ پروژه دو بانده کردن محور تربت حیدریه، رشتخوار و خواف در سال ۱۳۹۸ بر زمین خورد، اما با توجه به عدم تأمین مالی پروژه از سوی ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی هیچ گونه اتفاق عمرانی در این مسیر صورت نپذیرفته بود.
وی افزود: در تابستان ۱۳۹۹ و با پیگیریهای صورت گرفته پیمانکار قطعه ۱۰ این پروژه که در حوزه راهداری تربت حیدریه بود عملیات راهسازی خود را آغاز کرد.
رئیس راهداری تربت حیدریه خاطر نشان کرد: طول کل این قطعه ۱۲ کیلومتر بوده که ۵ کیلومتر ابتدایی آن در حوزه تربت حیدریه تکمیل و مورد بهره برداری مسافران قرار گرفته است.
کرباسی بیان داد: اعتبار کل پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که با پیگیریهای صورت گرفته تاکنون در این قطعه ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است
وی تصریح کرد: ۷ کیلومتر باقی مانده این قطعه تا سه راهی جنگل در سال ۱۴۰۲ نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مسیر تربت حیدریه، رشتخوار، خواف و سنگان به طول ۱۴۰ کیلومتر یکی از محورهای حادثه خیز جنوب خراسان رضوی است که در طول یک دهه اخیر سوانح رانندگی باعث داغدار شدن خانوادههای زیادی شده بود.
با توجه به وجود معادن سنگان خواف بعنوان عسلویه شرق کشور، این محور از مهمترین مسیرهای حمل بار برای کارخانه های فولادی کشور است که با پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس و تکلیف به شرکت ایمیدرو قرار است این محور از ورودی تربت حیدریه بصورت چهار خطه یا دوبانده اجرا شود.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید