



ابوالقاسم خسروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان گستردهترین نهاد اجتماعی رسالت خطیر زمینهسازی برای تربیت انسان را برعهده دارد و یکی از مهمترین ارکان رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی محسوب میشود.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به سبب تعامل سازنده با بیش از نیمی از جمعیت کشور و نقش موثر در امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در طول تاریخ از جایگاه ویژه و تاثیرگذاری برخوردار بوده و هست.
خسروی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان وسیعترین فصل مشترک حاکمیت و مردم، تنها نهادی است که حداقل 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و یک تصمیم کوچک در این نهاد بر کل جامعه تاثیر میگذارد، گفت: این وسعت و کثرت نیست که آموزش و پرورش را مهم کرده، بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که دانشآموزان امروز، آینده کشور را اداره میکنند.
نماینده سابق مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بیان کرد: دولت انقلابی در گام نخست خود در گام دوم انقلاب به عنوان یک اقدام بدیع سوالهای معلمان را در آغاز سال تحصیلی جدید مطرح و نیز واکاوی کند.
وی تصریح کرد: نیاز به تغییر پرسش مهر زمانی بیشتر مشخص میشود که مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت مسئله نخست نظام ما و آینده کشور در دستهای آموزش و پرورش و معلمان کشور است.
مدرس دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار داشت: تردیدی نیست که آینده هر جامعهای را در وضعیت کنونی آموزش و پرورش آن باید دید و پیشرفت و انحطاط هر ملت و کشوری، نتیجه مستقیم پیشرفت و انحطاط دستگاه تعلیم و تربیت آن کشور است.
عضو اسبق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به سووالات رایج معلمان اشاره و اظهار کرد: مهمترین پرسشهای معلمانه آن است که چرا باید منابع انسانی آموزش و پرورش و جذب معلم به عنوان محور تحول خارج از اختیار وزرای آموزش و پرورش مدیریت شود و همچنین چرا باید 11 اصلاحیه مجلس شورای اسلامی بر یک قانون، زمینه استخدام ۱۹۷ هزار نفر را از مسیر غیر از دانشگاه فرهنگیان و غیررقابتی، ایجاد کند؟
خسروی افزود: همچنین چرا طبق بیان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ٣٠ درصد معلمان که جذب آموزش و پرورش شدهاند، تناسب تخصصی ندارند و همچنین چه عواملی باعث اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و صدمه به باور و اعتقاد جامعه فرهنگی شد؟
وی گفت: چرا معلمان که معماران روح و اندیشه جامعه اسلامی هستند، از بیعدالتی و تبعیض در پرداختهای دولت ناراضی و در رنج هستند و حل مشکلات فرهنگ و آموزش و پرورش به وسیله یک وزیر و وزارتخانه ناممکن است، بلکه مجلس شورای اسلامی، دولت و حتی قوه قضاییه باید آموزش وپرورش را اولویت اول کشور بدانند.
خسروی در بخش دیگری گفت: پاسخ تمام این پرسشها را باید خواصی بدهند که با اهمال کاری و غفلت و خدای نکرده خیانت به جای سربازی، سربار شدهاند و به جای این که بال پرواز باشند، بار پرواز شدهاند.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید