



به گزارش خبرنگار تابان تربت، محمدرضا قرایی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه صبح امروز در نشست توجیهی تخصصی مدیران مدارس این شهرستان که در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه محوری از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است که با هدف کاهش تمرکز و دادن اختیار و قدرت تصمیمگیری بیشتر به مدارس طراحی و اجرا میشود و در واقع اجرای صحیح سند تحول بنیادین با مدرسه محوری محقق میشود.
وی با اشاره به اینکه در رویکرد مدرسه محوری، باید زمینههای لازم را برای گسترش مشارکت و تعامل تمامی عوامل درگیر در مدرسه شامل دانشآموزان، معلمان و اولیاء را فراهم کنیم، گفت: هدف این است تا بتوانیم مدرسه ای پویا و با اثربخشی بالا ایجاد کنیم تا محیطی مناسب برای رشد مدیران آینده ساز کشور فراهم شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست با توجه به حذف آزمون پیشرفت تحصیلی در سال تحصیلی 99-98، ارزشیابی مستمر را جامع ترین و اثربخش ترین ارزشیابی جایگزین در جهت ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی در مدارس عنوان کرد.
صابری تولایی گفت: در حال حاضر اولویت اول ما در استان اجرای صحیح ارزشیابی مستمر است و ارزشیابی مستمر جامع ترین و اثربخش ترین ارزشیابی جایگزین در جهت ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی در مدارس است و جامعیت، چند بعدی بودن، مشارکت، وجود رابطه یادگیری و یاددهی، استمرار و همیشگی بودن، بروز خلاقیت و افزایش تمرین و ممارست از مهمترین ویژگی های این نوع ارزشیابی است.
وی در ادامه خطاب به مدیران گفت: بخش عمده ای از مشکلات موجود در مدارس تنها به دست مدیران قابل حل است و اگر قرار است تغییری در مدارس ایجاد شود این مدیر است که می تواند تغییرات را ایجاد کند، بنابراین توانمندسازی مدیران و برگزاری چنین نشست های تخصص بسیار مهم است.
بالغ بر 35 هزار دانش آموز در 256 مدرسه شهرستان تربت حیدریه تحصیل می کنند.
انتهای پیام/
!!تــوجـه
- لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
- لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
- لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
- به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید