بدون نظر
 
مدیر کل راه آهن شرق مطرح کرد؛
خط دوم راه آهن بافق_مشهد احداث می شود/راه آهن سنگان به هرات آماده بهره برداری است/پیگیر قطاز حومه تربت به مشهد هستیم
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در ۹:۳۴ ق.ظ
 
مدیرکل راه آهن شرق گفت: عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به مشهد بعنوان یک ضرورت برای راه آهن شرق با مشارکت فاینانس روسیه و یا اوراق مشارکت مردمی و اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بزودی آعاز می شود

به گزارش خبرنگار تابان تربت؛ حسن ماسوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سرمایه گذاری ریلی مولد راه اهن در منطقه شرق کشور از مسیر بافق به مشهد بعنوان یک مسیر ترانزیتی مهم کشور، هر اعتباری در آن هزینه شود منجر به کسب در امد و دارای توجیه اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: مدل توسعه های اقتصادی در کشور توسعه محور نیست، بلکه سلیقه ای است، لذا اگر بر اساس برنامه حرکت کنیم اقتصادی پویا خواهیم داشت، اما نگاههای سیاسی که اثرات غیر منطقی در جهت انحراف برنانه های اصولی دارد اقتصاد را متضرر خواهد کرد.

 

ماسوری با بیان اینکه از مجموع ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور تنها ۳۰ درصد بهره وری دارند، افزود: این بدان معناست که ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور توجیه اقتصادی ندارد و چنانچه در گذشته بر اساس برنامه محوری و توجیه اقتصادی عمل می کردیم امروز باید پیگیر مدل زیر ساخت ها برای قطارهای پرسرعت در این مسیرها می بودیم.

 

مدیر کل راه آهن شرق بیان داشت: اگر دولتها در مقوله ریلی به دو مولفه قطار پرسرعت برای حوزه مسافری و ایجاد خط باری برای حمل و نقل بار توجه می کردند امروز شاهد توجیه اقتصادی حوزه حمل و نقل ریلی بودیم اما اکنون اغلب مسیرها در حوزه مسافری ضررده هستند.

 

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی خط ریلی سنگان خواف به هرات افغانستان خبر داد و افزود: این خط راه آهن که بعنوان یک قطب برای حوزه بارگیری در منطقه شرق(با بارگیری سالانه ۲۷ میلیون تن در افق ۱۴۰۴) محسوب می شود با طول ۱۰۵ کیلومتر که برای هر کیلومتر آن ۴ میلیارد تومان هزینه شده ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از بازدید های فنی مسوولان مربوطه در یکی دو ماه اینده اماده بهره برداری است.

 

مدیرکل راه آهن شرق گفت: عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به مشهد بعنوان یک ضرورت برای راه آهن شرق با مشارکت فاینانس روسیه و یا اوراق مشارکت مردمی و اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بزودی آعاز می شود.

 

ماسوری در پاسخ به سوال خبرنگازی مبنی بر راه دسترسی مناسب به راه اهن برای شهروندان تربتی، گفت: جلساتی را با مسوولان شهری و اعضای شورای شهر برگزار کردیم و شرکت نصران برای همکاری اعلام امادگی کرده، لذا بنا شد تا شورای شهر و شهرداری نسبت به آزادسازی مسیر بولوار جدید راه آهن(میدان امداد_رضا شهر تا ایستگاه فعلی) اقدام کند تا ما در ادامه زیر سازی و روکش مسیر را به سرانجام برسانیم.

 

وی افزود: با توجه به فاصله نامناسب ایستگاه راه آهن تربت حیدریه، قرار است تا در طرح خط دوم ریلی بافق مشهد پروژه ایستگاه مسافربری در نزدیکتزین نقطه شهر نیز احداث شود تا دسترسی شهروندان به خطوط ریلی به سهولت انجام شود.

 

مدیر کل راه آهن شرق اظهار کرد: نگاه ما نگاه ملی است، لذا به دنبال ارایه خدمات با کیفیت و مناسب و به تبع آن پیگیر قطار حومه تربت به مشهد هستیم

 

وی افزود: مطالعه کار شروع شده و در صورت عملیاتی شدن پروژه سرعت قطار ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر می شود و ردیف بودجه خاصی دارد و هر کسی این بودجه را جذب کند باعث تحول شهرستان و به دنبال آن شهروندان از حومه با سرعت بیشتر به مرکز می رسند.

 

در پایان این نشست خبری که به میزبانی طبس برگزار شد از فعالان اصحاب رسانه در این منطقه تجلیل شد.

 

راه آهن شرق در سال ۱۳۸۴ با حدود هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری، در ۳ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در واقع طویل ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
پیامبر اکرم(ص) انسان های تمدن ساز تربیت کرد  دوره آموزشی دور زدن تحریم ها دایر شد ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی مشمول دریافت حمایت های مالی صندوق خاص هستند انفعال تشکل های دانشجویی تربت حیدریه در مطالبه گری از مسوولان پذیرش ۱۰۵ مقاله در همایش ملی زعفران تربت حیدریه نخبگان تربت حیدریه ایده های برتر را ارایه کردند پدافند غیر عامل، دفاعی غیر نظامی است سنت غلط ارایه گزارش های رفع تکلیفی باید برچیده شود شعار مرگ بر آمریکا تعطیل پذیر نیست/کسانی که با شعار مرگ بر آمریکا مخالفند در نهایت از دامان سیاستمداران جنایتکار ایالات متحده و مزدورانش سر درآوردند