بدون نظر
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با«تابان تربت»:
تکمیل پروژه های راهداری کشور نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ در ۴:۳۶ ب.ظ
 
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تکمیل پروژه های راهداری کشور را نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: نیمی از این پروژه ها کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اظهار داشت: تربت حیدریه بعنوان چهاراه ترانزیتی کشور و در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته که پروژه های مهمی از محورهای مواصلاتی این شهرستان به سمت گناباد، خواف، زاوه و باخرز در دست احداث می باشد.

 

وی پروژه محور رباط سنگ به کدکن را برای مردم این منطقه با اهمیت برشمرد و گفت: این پروژه در حال توقف بود که برنامه ریزی کردیبم تا ظرف مدت 2 سال آینده با ترکیبی از اعتبارات منابع ملی و استانی به اتمام برسد.

 

معاون وزیر راه در خصوص فرودگاه شهید مدرس تربت حیدریه، تاکید کرد: فرودگاهها باید صرفه اقتصادی داشته باشند و سرمایه گذار برای احداث تاسیسات و زیر بناها به این منطقه جذب شوند، اما از آنجائی که حجم سرمایه گذاری وسیعی در حوزه فولاد ، طلا و  محصولات کشاورزی بخصوص زعفران انجام گرفته، لذا جذب سرمایه گذار در این پروژه مشکل ساز شده، اما زیر ساخت های مناسبی به لحاظ ارتباطی برای جایگزینی فرودگاه در این شهرستان موجود است.

 

امینی اظهار کرد: در حال حاضر 90 درصد پرواز های کشور از 10 فرودگاه انجام می شود و با توجه به کمبود ناوگان باید این ظرفیت را ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

 

وی مجموع اعتبارات مورد نیاز حوزه راهداری کشور را نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: سهم استان خراسان رضوی برای تکمیل پروژه های راهداری 40 هزار میلیارد ریال می باشد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین دغدغه وزارت مطبوع خود را در حوزه نگهداری راهها عنوان کرد و گفت: تاکنون 60 درصد مطالبات نگهداری از راهها به پیمانکاران پرداخت شده است.

 

وی از بهره برداری محور تربت حیدریه به زاوه و چخماق تا سال 96 خبر داد و گفت: این پروژه یکی از طرح های ملی به شمار می رود که تکمیل آن نیازمند 700 میلیارد ریال اعتبار است.

 

امینی اذعان کرد: پس از اجرای این پروژه طرح چهار بانده شدن محور تربت حیدریه تا باخرز در دستور کار مطالعاتی قرار می گیرد.

 

شهرستان تربت حیدریه دو هزار و 100 کیلومتر راه ارتباطی دارد که 744 کیلومتر آن راه اصلی و هزار و 356 کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

!!تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام تولید داخل است تمرین مقابله با زلزله آسیب را کاهش می‌دهد پرداخت حقوق معوق پرسنل شهرداری تربت حیدریه/برای اداره امورات جاری باید روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشیم سفرهای استانی دولت شیوه صحیح حکمرانی اسلامی است اهداف انقلاب اسلامی از ضروریات جهاد تبیین است نخبگان توان رفع تمامی مشکلات کشور را دارند حدود ۱۵۰۰ شهروند مه ولاتی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند جولان دلالان در سایه چشم انتظاری زعفرانکاران خراسان رضوی/معاون وزیر جهاد؛ هرگونه دخالتی منجر به ضرر زعفرانکاران با ورود دولت همراه خواهد شد علمی که در بسیج تعلیم می شود همراه با عمل است شوراها اقتصاد و اشتغال را راهبرد اصلی برنامه های خود قرار دهند اراده بسیج برای تشکیل تمدن اسلامی/دیپلماسی ایران باید بر اساس تعامل قدرتمندانه باشد سرمایه گذار آداک باید نسبت به جمع آوری سازه اقدام و زمین را تحویل شهرداری دهد/تخلفات متعدد سرمایه گذار در مراجع قضایی در حال پیگیری است