بدون نظر
 
وزیر علوم:
تربیت نیروی انسانی کارآمد از اهداف اصلی توسعه آموزش عالی کشور است
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۲۹ ب.ظ
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در رژیم گذشته، کشور توسط فارغ‌التحصیلان خارجی اداره می شد، اما بعد از انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی یکی از اهداف اصلی توسعه آموزش عالی قرار گرفت و اکنون به لطف دانشگاه‌ها، تمام مناصب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خودمان واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار تابان تربت، منصور غلامی صبح امروز در دیدار با جامعه دانشگاهی تربت حیدریه که در محل دانشگاه عالی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی در حوزه آموزش عالی کیفی سازی است و کسانی که معلم هستند می دانند مردم فرزندان خود را با اعتماد به دانشگاه می فرستند و همین باعث می شود که مسئولیت شرعی، اخلاقی و قانونی متوجه ما باشد.

وی تصریح کرد: در خیلی از نقاط کشور مسئولان محلی و دستگاههای اجرایی به رشد و پیشرفت این دانشگاهها کمک کردند و این در حالی است که وزارت علوم به تنهایی نمی تواند همه امکانات را فراهم و موانع را برطرف کند.

غلامی افزود: در رژیم گذشته، کشور توسط فارغ‌التحصیلان خارجی اداره می شد، اما بعد انقلاب تربیت نیروی انسانی یکی از اهداف اصلی توسعه آموزش عالی کشور قرار گرفت و اکنون به لطف دانشگاه‌های ما، تمام مناصب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خودمان واگذار می شود و اگر مسئولی هم دارای تحصیلات خارجی است، پایه اصلی تحصیلاتش،‌‌ داخلی است.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های ‌محوری ما توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است که طرف سالیان اخیر موفق شده‌ایم بالغ بر چهار هزار شرکت دانش بنیان را در ۱۹۷ مرکز رشد و ۴۲ پارک علم و فناوری تحت‌پوشش قرار دهیم.

علامی بیان داشت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم با توجه به همه گرفتاریها و تهدیدات و تحریم هایی که در این مدت برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آوردند، این کشور در بین ۱۵ کشور برتر دنیا به لحاظ توسعه علمی قرار گرفته و این موید یک تلنگر به مجامع علمی و سیاسی دنیاست که چگونه توانستیم با این همه گرفتاری که آنها برای ما بوجود آوردند به این رتبه های برجسته علمی دست یابیم.

وی خطاب به جامعه دانشگاهی تربت حیدریه گفت: انتظار می رود که جامعه دانشگاهی مزیت های علمی هر منطقه را شناسایی و پایش کنند تا در طرح ساماندهی و ماموریت گرایی دانشگاهها بتوانیم به نحو مطلوب عمل کنیم.

در پایان این نشست و هنگام بازدید وزیر علوم از دانشگاه برخی از دانشجویان رشته های علوم انسانی، علوم سیاسی و باستان شناسی با بهمراه داشتن پلاکاردهایی نسبت به حذف این رشته ها از دانشگاه تربت حیدریه اعتراض خود را به وزیر علوم ابراز داشتند.

در ادامه این سفر وزیر علوم از پژوهشکده زعفران تربت حیدریه و دستاوردهای مرکز رشد این شهرستان بازدید کرد.

در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار دانشجو و ۲۵۰ استاد عضو هیئت علمی در ۷ مرکز علمی شامل؛ دانشگاه عالی، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی تحصیل و تدریس می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه:

تــوجـه

  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد همین مطلب بنویسید
  • لطفا نظرات خود را به فارسی تایپ نمایید
  • لطفا سعی کنید نظرتان مختصر و مفید باشد
  • به نظرات دیگر کاربران احترام بگذارید

ثبت نظر :


 
 
x
شوراهای آموزش و پرورش هیچ نقشی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها ندارند هفته فیلم و عکس تربت حیدریه به کار خود پایان داد لزوم ترسیم‌ نقشه راه ورود سرمایه‌گذاران به تربت حیدریه/ مدیریت شهری نیاز به مشارکت شرکت‌های خصوصی دارد تاکید فرماندار تربت حیدریه بر تشکیل صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی اهدای ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تربت حیدریه محور حیاتی تربت حیدریه به مشهد نیازمند نگاه ویژه مسئولان است/احصاء نقاط ضعف و قدرت در مواجه با بحران های مختلف الزامی است آمریکایی ها اعتراف کردند تروریست هستند/پادوهای آمریکا و جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند خیریه سلامت محکم در تربت حیدریه آغاز به کار کرد رها سازی ۳۰۰ خودروی گرفتار برف و کولاک در تربت حیدریه چهارمین جشنواره فرهنگی هنری قرآنی خاتون خورشید در خراسان رضوی برگزار می شود مطالبه تربتی‌ها برای اتصال منازل به شبکه فاضلاب شهری/ بخش خصوصی به وعده‌اش عمل نکرد محور مقاومت منافع آمریکا را به خطر انداخته است/دشمن با عملیات روانی در فضای مجازی به دنبال شکاف بین مردم و مسئولان است